loading...
Web Hacked By GoJE BLuE !
GoJE BLuE ! بازدید : 63 شنبه 29 اسفند 1388 نظرات (0)
با سلام و درود به تمام دوستان عزیز

خبری خوب برای دوستان عزیزم دارم که مطمئنا از آن خوشحال خواهید شد

اگر از کسی بپرسید بهترین مستند تاریخ کدام است؟ بدون شک جواب آن BBC Planet Earthخواهد بود، و خبر خوش اینکه این مجموعه بی نظیر رو به آرشیو فیلمها اضافهکردم. بدون اغراق می گم که با دیدن صحنه ها و زیبایی این سری خودم متعجبشده بودم. برای فیلمبرداری این تصاویر حیرت انگیر از ماهواره گرفته تادوربین هایی در اعماق دریا استفاده شده است. تصاویر هوایی آن بسیار بسیارجذاب است. صحنه های شکفتن شکوفه ها، تغییر رنگ جنگل در فصول مختلف و ...از دیگر صحنه های جذاب این مستند است.
با این مجموعه ی مستند عظمت خداوند را هر چه بیشتر درک کنید.

اگر شما هنوز چیزی درباره این مجموعه نشنیده اید مطلب پایین رو خوب بخونید

کمی درباره مجموعه Planet Earth:

- جوایز و افتخارات:
این مجموعه مستند تا کنون 4 بار مفتخر به کسب جایزه Emmy ، یکبار جایزه Peabody و یکبار هم نامزد دریافت جایزه Pioneer برای بهترین تهیه‌کنندگی از شبکه تلویزیونی BAFTA TV شد. جایزه Emmy یک جایزه امریکایی برای تولیدات تلویزیونی است، که عموماً به عنوان معادل اسکار برای تلویزیون دانسته می‌شود. Planet Earth با کسب امتیاز 9.8 از 10 در رده ب 1000 دی IMDB ، کسب بیش از 10 جایزه معتبر بین المللی و نامزدی برای 10 ها جایزه دیگر ، قرار گرفتن در صدر پر فروش ترین های شبکه Discovery ، بعنوان برترین مستند طبیعی که تاکنون ساخته شده است.
کانال BBC این مجموعه را به بیش از 130 کشور جهان جهت نمایش فروخته است.


Planet Earth در سال 2006 توسط بخش مستند كانال BBC‌ و به كارگرداني Alastair Fothergill (كارگردان شهير فيلم هاي مستند) با بودجه 25 ميليون دلار! در طي مدت 5 سال ساخته شد. George Fenton براياين مجموعه موسيقي باشكوهي را تصنيف كرده است كه لذت تماشاي اين چنين اثريرا چندين برابر كرده است. در زمان تماشاي اين مجموعه بارها و بارها سكانسهاي باورنكردني را خواهيد ديد كه گوش سپردن به اين موسيقي متن (با كيفيتصدای دالبی دیجیتال 6 کاناله) بر هيجان شما خواهد افزود!
این مجموعه در 62 کشور و 204 محل متفاوت فیلمبرداری شده است. گوینده این مستند David Attenborough یکی از شناخته شده ترین گویندگان و طبیعت شناسان جهان می باشد و لقب Sir رانیز دریافت کرده است. این مستند دارای 11 اپیزود (قسمت) می باشد. در اولیناپیزود یک دید عمومی درباره مناطقی که در 10 اپیزود بعدی قرار است به آنهاپرداخته شود، داده می شود. درهر کدام از 10 اپیزود بعدی به بررسی یکی ازبوم های طبیعی روی زمین و جانورانی که در آن ناحیه زندگی می کنند، میپردازد. در این مستند رفتارهایی از حیوانات که تا پیش از این دیده نشدهبود به تصویر کشید 1000 شده است.  هم مانند: تعقیب گوزن توسط گرگ ها از بالا،بچه خرس های گریزلی که برای اولین بار از غار بیرون می آیند، حمله ناگهانیصدها شمشیرماهی و ...
کارشناساناز این مجموعه با عنوان "نگاه نهایی به تنوع و گوناگونی سیاره زمین" نامبرده‌اند. همچنین سیاره زمین، نخستین سری فیلم مستندی است که بادوربین‌های با وضوح تصویر بالا (HD) تهیه شده و تا قبل از آن تنها برای فیلم‌های سینمایی هالیوود از این دوربین‌ها استفاده می‌کردند.

"سیارهزمین" یکی از کامل‌ترین فیلم‌های مستند زیستی درباره زندگی جانداران رویزمین در خصوص نحوه‌ی زندگی و رفتار شناسی جانداران گوناگون از قبیلآبزیان، پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان، مکان‌های جغرافیاییمختلف و پوشش جانوری و ... آنهاست که در 11 اپیزود به نام‌های:
1. از قطب تا قطب From Pole to Pole
2. کوه‌ها Mountains
3. آب شیرین Fresh Water
4. غارها Caves
5. بیابان ها Deserts
6. دنیاهای یخی Ice Worlds
7. جلگه‌های پهناور Great Plains
8. جنگل‌ها Jungles
9. دریاهای کم‌عمق Shallow Seas
10. جنگل‌های فصلی Seasonal Forests
11. اعماق اقیانوس Deep Ocean
تشکیل شده است و تصاویری شگفت انگیز از حیات طبیعی در سیاره زمین ارائه می کند که نفس هر بیننده ای را در سینه حبس می کند.

توضیحات درباره بخش های مختلف

- از قطب تا قطب (From Pole to Pole): 1000
این اپیزود یک دید کلی درباره مناطقی که در 10 اپیزود بعدی قرار است به آنها پرداخته شود،
یکصدسال پیش بالغ بر یک و نیم میلیارد نفر بر روی زمین زندگی می کردند وامروزه سیاره ما بیش از شش میلیارد نفر جمعیت دارد، اما هنوز نقاطی اززمین وجود دارد که به ندرت در دسترس انسان بوده است.
اینسفر پر ماجرا از سردترین نقطه زمین یعنی زمستان در قاره جنوبگان با دمای70- درجه سانتی گراد! آغاز می شود و شما را به سرزمین های جدیدی خواهد بردو سیاره زمین و بخشهایی از حیات وحش آن را به شما نشان خواهد داد که قبلاًآنها را ندیده اید!

- کوه ها (Mountains):
انسانها با پذیرش ریسک به مرتفع ترین نقاط سیاره ما قدم می گذارند، برخی ممکناست با صعود نمودن از کوهی عظیم در اندیشه فتح آن باشند، این مجموعه ازحوضچه های اسید سولفوریک که نشان دهنده جنبش عظیمی زیر زمین هستند و از کمارتفاع ترین و داغترین نقاط روی زمین می باشند (بیش از 100 متر پایین تراز سطح دریا) گرفته تا آتشفشان ارتا اله که پیر ترین آتشفشان فعال زمیناست تا کوه های راکی در آمریکا و رشته کوه هیمالیا در نپال با شما همراهخواهد بود.

- آب شیرین (Fresh Water):
تنهاسه در صد از آبهای سیاره ما شیرین هستند با این حال این آب های ارزشمندسرشار از شگفتی می باشند، حیات همه موجودات زمین به آب های شیرین بستگیدارد.

- غارها (Caves):
غارهاسرحد نهایی سیاره ما هستند، جهانی نهفته که تنها ماجراجوترین افراد یارایرفتن به آنجا را دارند. بزرگترین چاه غار جهان، غار پرستوها در مکزیک استکه 400 متر عمق دارد یعنی برج 102 طبقه Empire State درنیویورک در آن جای می گیرد. این مکان های ژرف دوسال پیش از آنکه انسان برماه فرود آید برای اولین بار مورد کاوش قرار گرفتند. لازم به ذکر است برخیاز کم شناخته ترین و شگفت انگیزترین جانوران سیاره زمین در این غارهازندگی می کنند.

- بیابان ها
یکسوم سیاره ما را بیابان تشکیل داده است، این آثار به جای مانده از زمین بهنظر خالی از زندگی می آیند اما به طور شگفت آوری این گونه نیست، البته درهمه بیابان ها بقای زندگی روندی ناپایدار دارد. هیچ می دانید که همهبیابان ها گرم نیستند از سمت سیبری بادهایی با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت میوزند و برف را با خود به صحرای گوبی در مغولستان می آورند! گرمای بیش از 50 درجهسانتیگراد در اوج تابستان و افت دما تا 40 درجه زیر صفر در میانه زمستاناینجا را در زمره خشک ترین بیابان های جهان قرار می دهد. اندک حیواناتیقادرند تا در این تغییرات شدید آب و هوایی دوام بیاورند، یکی از نادرترینو شاید پر طاقت ترین پستانداران زمین شتر باختری می باشد.

- دنیا های یخی (Ice Worlds):
هردو قطب سیاره ما پوشیده از یخ است، آن ها بزرگترین و خشن ترین سرزمین هاینا آرام جهان هستند. در هیچ نقطه از زمین تغییر فصل اینقدر مفرط صورت نمیگیرد . این امر موجب پیشروی و عقب نشینی هر ساله یخ ها می شود؛ کل زندگیدر اینجا تابع این قاعده است.

- جلگه های پهناور (Great Plains):
جلگههای پهناور مکان هایی بی کران هستند، با وجود خلوتی غریبشان، تصور خالی ازسکنه بودن آنها توهمی بیش نیست. این جلگه های سیاره ما میزبان بزرگترینتجمعات حیات وحش روی زمین هستند. در بطن تمامی وقایع اینجا یک موجود زندهدارای نقشی اساسی است و آن علف می باشد ؛ این گیاه معجزه آسا، یک چهارم کلسرزمین های کره زمین را پوشانده است.

- جنگل ها (Jungles):
جنگلها گلخانه های سیاره ما هستند، جنگل های بارانی گرمسیری تنها سه در صد ازسیاره زمین را در بر می گیرند با این حال زیستگاه بیش از نیمی از گونه هایجانوری جهان هستند اما چگونه این تعداد انواع گیاهان و جانوران در اینمساحت محدود جایی برای زندگی در کنار یکدیگر می یابند؟

- دریا های کم عمق (Shallow Seas):
دریاهایکم عمق در حواشی قاره های سیاره ما قرار گرفته اند. 1000 ن ها به ندرت باداشتن بیش از 200 متر عمق و گاهی صدها مایل وسعت قبل از اتصال بستر دریابه آب های عمیق تر بر روی فلات قاره قرار می گیرند. آنها روی هم رفته تنهاهشت در صد از اقیانوس های جهان را تشکیل می دهند، با این وجود این آب هاشامل اکثریت وسیعی از زندگی دریایی اقیانوس ها هستند.

- جنگل های فصلی (Seasonal Forests):
درختانمسلماً در زمره با شکوه ترین موجودات زنده هستند. برخی از آن ها بزرگترینجانداران روی زمین می باشند. جنگل های برگ ریز و همیشه سبزی که در مناطقفصلی سیاره ما می رویند پهناورترین جنگلهای روی زمین را شامل می شوند.خیالاز این همه وسعت آنها دچار حیرت می شود!

- اعماق اقیانوس (Ocean Deep):
بهدور از خشکی ها چیزی جز اقیانوس نمی باشد؛ بیش از نیمی از سطح سیاره ماپوشیده از آن است و تا به امروز اکثر بخش های آن به دور از دسترس ما بودهاست در واقع بخش های زیادی از اقیانوس خالی از سکنه و کویر آبی است؛ همهحیات در اقیانوس بی کران به جستجوی دائم برای یافتن غذا و نزاع برای حفاظتاز انرژی ارزشمند محدود گردیده است.

DVD آخر هم شامل قسمت های زیر هست

دو اپیزود مربوط به پشت صحنه های تهیه این مجموعه:
Planet Earth The Diaries
و سه اپیزود مصاحبه با طبیعت شناسان در رابطه با:
1. "Saving Species" نجات گونه‌ها
2. "Into the Wilderness" درون مناطق حیات‌وحش
3. "Living Together" زندگی دسته‌جمعی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 402
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 242
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 365
  • باردید دیروز : 82
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 625
  • بازدید ماه : 625
  • بازدید سال : 4,275
  • بازدید کلی : 57,121